Διεπιστημονικές προσεγγίσεις στη Λογοθεραπεία

Κωδικός μαθήματος
7102
Μονάδες ECTS
5
Εξάμηνο
Εξάμηνο Δ
Κατηγορία μαθήματος
Περιγραφή μαθήματος
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Με την ολοκλήρωσή του οι διδασκόμενοι αναμένεται να είναι σε θέση να: 

  • Να αναλύουν τη φύση των επαγγελμάτων που εμπλέκονται στις διεπιστημονικές ομάδες
  • Να περιγράφουν τον ρόλο της διεπιστημονικής ομάδας στη θεραπεία διαταραχών γλώσσας /ομιλίας στις διάφορες νευροαναπτυξιακές διαταραχές 
  • Να γνωρίζουν το ρόλο της διεπιστημονικής ομάδας στις νευρογνωσιακά νοσήματα
  • Να περιγράφουν τον ρόλο της διεπιστημονικής ομάδας στη θεραπεία διαταραχών γλώσσας/ομιλίας στα νευρολογικά νοσήματα.
  • Να διακρίνουν με σαφήνεια τον ρόλο τους σε μια ομάδα αποκατάστασης (κέντρο αποκατάστασης)
  • Να διακρίνουν με σαφήνεια τον ρόλο τους σε μια διεπιστημονική ομάδα σχολικού πλαισίου
  • Να διακρίνουν από τη βιβλιογραφία και να εφαρμόζουν τον ρόλο των λογοθεραπευτών στις διεπιστημονικές ομάδες 
ΓΕΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Λήψη αποφάσεων
  • Κριτική ανάλυση δεδομένων
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Σύντομη Περιγραφή Μαθήματος: Σκοπός του μαθήματος είναι να οδηγήσει τους φοιτητές στο να εμβαθύνουν στον ρόλο των λογοθεραπευτών στη διεπιστημονική ομάδα σε διάφορα είδη διαταραχών αναλύοντας τη σύγχρονη βιβλιογραφία σε δεοντολογικά θέματα ή σε νεότερες εξελίξεις/διαφωνίες (θεωρία και κλινική εφαρμογή). Επιπρόσθετα, οι φοιτητές με την ολοκλήρωση του μαθήματος αναμένεται να μπορούν να αναλύουν τον ρόλο των άλλων επαγγελμάτων υγείας στη διεπιστημονική ομάδα που εμπλέκεται και η λογοθεραπεία.

Το μάθημα αναπτύσσεται σε 13 ενότητες: 

  • Ορισμός Διεπιστημονικής προσέγγισης
  • Συνεργατική προσέγγιση στην διεπιστημονική ομάδα επαγγελματιών υγείας
  • Οδηγός Διεπιστημονικής συνεργασίας του λογοθεραπευτή σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης
  • Η συμβολή διεπιστημονικής συνεργασίας στην άρση εμποδίων συμπερίληψης των μαθητών/τριών με αναπηρίες στην γενική εκπαίδευση
  • Ο ρόλος του Λογοθεραπευτή στην ομάδα Αποκατάστασης
  • Ο ρόλος του λογοθεραπευτή στα νευρολογικά νοσήματα
  • Ο ρόλος του λογοθεραπευτή στην διαχείριση διαταραχών σίτισης και κατάποσης
  • Ο ρόλος του Λογοθεραπευτή στα νευροκεφυλιστικά νοσήματα
  • Ο ρόλος του Νευρογλωσσολόγου στην ομάδα αποκατάστασης (Προσκεκλημένος ομιλητής)
  • Ο ρόλος του Εργοθεραπευτή στην ομάδα αποκατάστασης (Προσκεκλημένος ομιλητής)
  • Ο ρόλος του Ψυχολόγου στην ομάδα αποκατάστασης (Προσκεκλημένος ομιλητής) 
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις 

26

Ασκήσεις πράξης

26

Αυτοτελής προσωπική
μελέτη

35

Προετοιμασία
συμμετοχής στις γραπτές
εξετάσεις

38

Σύνολο μαθήματος

125

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
  • Γραπτή εξέταση στο τέλος του εξαμήνου (70% ). Η εξέταση θα περιλαμβάνει ερωτήσεις ανάπτυξης, σύντομης απάντησης ή/και κλειστού τύπου (π.χ. πολλαπλής επιλογής).
  • Υποχρεωτική ομαδική εργασία με θέμα που σχετίζεται με την ανάπτυξη του ρόλου του λογοθεραπευτή στην διεπιστημονική ομάδα σε διάφορες διαταραχές με δια ζώσης παρουσίαση (30%)
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Διανεμόμενα συγγράμματα μέσω του συστήματος πολλαπλής βιβλιογραφίας 

  • Stokes, M., & Stack, E. (Επιμ). (2016). Κλινική Διαχείριση για Νευρολογικές Καταστάσεις. Parisianou. Εύδοξος [50660079]
  • Nichols-Larsen, D. (Επιμ). (2017). Νευρολογική Αποκατάσταση. Constadaras. Εύδοξος [68519659]
  • Μοροζίνη , Μ. (2012). Η κλινική συλλογιστική και η ανάπτυξη στην εργοθεραπεία. Costadaras. Εύδοξος [22766756]
  • Λιαρόπουλος, Λ. (2010). Οργάνωση υπηρεσιών και συστημάτων υγείας-Διεθνή συστήματα Υγείας. Βήτα ιατρικές εκδόσεις. Εύδοξος [14241]
  • Καλογεροπούλου Μ., & Μουρδουκούτας, Π. (2010). Υπηρεσίες υγείας: οργάνωση και διοίκηση, αποδοτικότητα, ποιότητα. Κλειδάριθμος. Εύδοξος [13935]
  • Καλοκαιρινού, Α. (2016). Εφαρμογές καλών πρακτικών ομάδας πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας. Kallipos. Εύδοξος [320202] 

Συναφή επιστημονικά περιοδικά 

  • Journal of Speech, Language and Hearing Research
  • Aphasiology
  • Folia Phoniatrica et Logopaedica 

Ηλεκτρονικά βιβλία και άρθρα

https://www.asha.org/Practice-Portal/Clinical-Topics/Intellectual-Disab…- Teaming/ 

https://www.asha.org/uploadedFiles/A-Collaborative-Model-for-Interdisci…- Speech-Language-Pathology.pdf 

URL ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

Accordion content.