Υποχρεωτικά Μαθήματα
Υποχρεωτικό
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
-
Με την ολοκλήρωσή του οι διδασκόμενοι αναμένεται να είναι σε θέση να:
- Να αναλύουν τη φύση των επαγγελμάτων που εμπλέκονται στις διεπιστημονικές ομάδες
- Να περιγράφουν τον ρόλο της διεπιστημονικής ομάδας στη θεραπεία διαταραχών γλώσσας /ομιλίας στις διάφορες νευροαναπτυξιακές διαταραχές
- Να γνωρίζουν το ρόλο της διεπιστημονικής ομάδας στις νευρογνωσιακά νοσήματα
- Να περιγράφουν τον ρόλο της διεπιστημονικής ομάδας στη θεραπεία διαταραχών γλώσσας/ομιλίας στα νευρολογικά νοσήματα.
- Να διακρίνουν με σαφήνεια τον ρόλο τους σε μια ομάδα αποκατάστασης (κέντρο αποκατάστασης)
- Να διακρίνουν με σαφήνεια τον ρόλο τους σε μια διεπιστημονική ομάδα σχολικού πλαισίου
- Να διακρίνουν από τη βιβλιογραφία και να εφαρμόζουν τον ρόλο των λογοθεραπευτών στις διεπιστημονικές ομάδες
- ΓΕΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ
-
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
- Λήψη αποφάσεων
- Κριτική ανάλυση δεδομένων
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
-
Σύντομη Περιγραφή Μαθήματος: Σκοπός του μαθήματος είναι να οδηγήσει τους φοιτητές στο να εμβαθύνουν στον ρόλο των λογοθεραπευτών στη διεπιστημονική ομάδα σε διάφορα είδη διαταραχών αναλύοντας τη σύγχρονη βιβλιογραφία σε δεοντολογικά θέματα ή σε νεότερες εξελίξεις/διαφωνίες (θεωρία και κλινική εφαρμογή). Επιπρόσθετα, οι φοιτητές με την ολοκλήρωση του μαθήματος αναμένεται να μπορούν να αναλύουν τον ρόλο των άλλων επαγγελμάτων υγείας στη διεπιστημονική ομάδα που εμπλέκεται και η λογοθεραπεία.
Το μάθημα αναπτύσσεται σε 13 ενότητες:
- Ορισμός Διεπιστημονικής προσέγγισης
- Συνεργατική προσέγγιση στην διεπιστημονική ομάδα επαγγελματιών υγείας
- Οδηγός Διεπιστημονικής συνεργασίας του λογοθεραπευτή σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης
- Η συμβολή διεπιστημονικής συνεργασίας στην άρση εμποδίων συμπερίληψης των μαθητών/τριών με αναπηρίες στην γενική εκπαίδευση
- Ο ρόλος του Λογοθεραπευτή στην ομάδα Αποκατάστασης
- Ο ρόλος του λογοθεραπευτή στα νευρολογικά νοσήματα
- Ο ρόλος του λογοθεραπευτή στην διαχείριση διαταραχών σίτισης και κατάποσης
- Ο ρόλος του Λογοθεραπευτή στα νευροκεφυλιστικά νοσήματα
- Ο ρόλος του Νευρογλωσσολόγου στην ομάδα αποκατάστασης (Προσκεκλημένος ομιλητής)
- Ο ρόλος του Εργοθεραπευτή στην ομάδα αποκατάστασης (Προσκεκλημένος ομιλητής)
- Ο ρόλος του Ψυχολόγου στην ομάδα αποκατάστασης (Προσκεκλημένος ομιλητής)
- ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
-
Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 26
Ασκήσεις πράξης 26
Αυτοτελής προσωπική
μελέτη35
Προετοιμασία
συμμετοχής στις γραπτές
εξετάσεις38
Σύνολο μαθήματος 125
- ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
-
- Γραπτή εξέταση στο τέλος του εξαμήνου (70% ). Η εξέταση θα περιλαμβάνει ερωτήσεις ανάπτυξης, σύντομης απάντησης ή/και κλειστού τύπου (π.χ. πολλαπλής επιλογής).
- Υποχρεωτική ομαδική εργασία με θέμα που σχετίζεται με την ανάπτυξη του ρόλου του λογοθεραπευτή στην διεπιστημονική ομάδα σε διάφορες διαταραχές με δια ζώσης παρουσίαση (30%)
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-
Διανεμόμενα συγγράμματα μέσω του συστήματος πολλαπλής βιβλιογραφίας
- Stokes, M., & Stack, E. (Επιμ). (2016). Κλινική Διαχείριση για Νευρολογικές Καταστάσεις. Parisianou. Εύδοξος [50660079]
- Nichols-Larsen, D. (Επιμ). (2017). Νευρολογική Αποκατάσταση. Constadaras. Εύδοξος [68519659]
- Μοροζίνη , Μ. (2012). Η κλινική συλλογιστική και η ανάπτυξη στην εργοθεραπεία. Costadaras. Εύδοξος [22766756]
- Λιαρόπουλος, Λ. (2010). Οργάνωση υπηρεσιών και συστημάτων υγείας-Διεθνή συστήματα Υγείας. Βήτα ιατρικές εκδόσεις. Εύδοξος [14241]
- Καλογεροπούλου Μ., & Μουρδουκούτας, Π. (2010). Υπηρεσίες υγείας: οργάνωση και διοίκηση, αποδοτικότητα, ποιότητα. Κλειδάριθμος. Εύδοξος [13935]
- Καλοκαιρινού, Α. (2016). Εφαρμογές καλών πρακτικών ομάδας πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας. Kallipos. Εύδοξος [320202]
Συναφή επιστημονικά περιοδικά
- Journal of Speech, Language and Hearing Research
- Aphasiology
- Folia Phoniatrica et Logopaedica
Ηλεκτρονικά βιβλία και άρθρα
https://www.asha.org/Practice-Portal/Clinical-Topics/Intellectual-Disab…- Teaming/
https://www.asha.org/uploadedFiles/A-Collaborative-Model-for-Interdisci…- Speech-Language-Pathology.pdf
- URL ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS
-
Accordion content.