Μεθοδολογία Έρευνας στις Διαταραχές Επικοινωνίας

Κωδικός μαθήματος
6101
Μονάδες ECTS
5
Εξάμηνο
Εξάμηνο ΣΤ
Κατηγορία μαθήματος
Περιγραφή μαθήματος
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Με την ολοκλήρωσή του μαθήματος οι διδασκόμενοι αναμένεται να είναι σε θέση:

  • Να περιγράφουν πειραματικά παραδείγματα στον χώρο των διαταραχών επικοινωνίας
  • Να αναλύουν τα βασικά στοιχεία της δομής ενός άρθρου (βιβλιογραφική ανασκόπηση, μελέτη περίπτωσης ή ερευνητικό άρθρο, ποιοτική έρευνα)
  • Να εξηγούν μία έρευνα στα συστατικά της στοιχεία
  • Να συγκρίνουν και να διακρίνουν μεθοδολογίες ερευνών σε διαφορετικά άρθρα
  • Να εφαρμόζουν τις γνώσεις που απέκτησαν για να σχεδιάσουν μία απλή ερευνητική μελέτη
ΓΕΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Ομαδική και Αυτόνομη Εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Σύντομη Περιγραφή Μαθήματος:

  • Δεοντολογία της έρευνας
  • Μεταβλητές και κλίμακες μέτρησης
  • Βήματα επιστημονικής έρευνας, Δειγματοληψία, Εγκυρότητα, Αξιοπιστία
  • Τεκμηριωμένη πρακτική στις επικοινωνιακές διαταραχές
  • Στρατηγικές έρευνας στις επικοινωνιακές διαταραχές (ποσοτική και ποιοτική έρευνα)
  • Πειραματικά μοντέλα για τη μελέτη της αποτελεσματικότητας της θεραπείας
  • Το τμήμα «Εισαγωγή» σε ένα ερευνητικό άρθρο
  • Το τμήμα «Μεθοδολογία» σε ένα ερευνητικό άρθρο
  • Το τμήμα «Αποτελέσματα» σε ένα ερευνητικό άρθρο
  • Το τμήμα «Συζήτηση» σε ένα ερευνητικό άρθρο
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις - Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας

26

Άσκηση Πεδίου

26

Εκπόνηση πρωτοκόλλου για ερευνητική ή βιβλιογραφική πρόταση

50

Προσωπική μελέτη και προετοιμασία εξετάσεων

23

Σύνολο μαθήματος

125

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Η αξιολόγηση γίνεται στην ελληνική και για τους φοιτητές Erasmus, εφόσον υπάρχουν, στην αγγλική.

  • Γραπτή τελική εξέταση που περιλαμβάνει: - Ερωτήσεις σύντομης απάντησης - Επίλυση προβλήματος - Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής - Σχεδιασμός γραφημάτων (50% του συνολικού βαθμού)

  • Ερευνητική πρόταση (πρωτόκολλο μελέτης) (50% του συνολικού βαθμού)

Τα κριτήρια αξιολόγησης παρουσιάζονται κατά την πρώτη παράδοση.

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Διανεμόμενα συγγράμματα (Εύδοξος)

  • Polit, D. F., & Tatano, B. C., (2025). Μεθοδολογία Έρευνας στις Επιστήμες Υγείας. Broken Hill Publishers, Ltd. Κωδικός στον Εύδοξο: [133028180]
  • Γεωργοπούλου, Σ. Χ. Μεθοδολογία Έρευνας και Ανάλυση Δεδομένων στη Λογοπαθολογία. Αθήνα: Κωνσταντάρας. Κωδικός στον Εύδοξο: [68394500]
  • Houser, J. (2019). Η έρευνα στις επιστήμες υγείας. Αθήνα: Κωνσταντάρας. Κωδικός στον Εύδοξο: [133036733]

Συμπληρωματική

  • Kviz, J. (2023). Αρχές, διαδικασία και μέθοδοι. Αθήνα: Προπομπός.
  • Kviz, F. J. (2023). Διεξαγωγή Έρευνας στις Επιστήμες Υγείας. Αθήνα: Προπομπός. Κωδικός στον Εύδοξο: [112706955]
URL ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

Accordion content.