Πουλημένου, Χ., & Σελίμης, Στ. (2024). Οι δυσροές της ομιλίας στη μη παθολογική γλωσσική ανάπτυξη: Δεδομένα από συνομιλίες ελληνόφωνων παιδιών 3-6 ετών. Μελέτες για την Ελληνική Γλώσσα, 43, 515–525.
Διακογιώργη, Κ., Σελίμης, Στ., Παπαδοπούλου, Δ., & Ανδρέου, Γ. (Επιμ.). (2023). Διγλωσσία: Γλωσσική ανάπτυξη και εκπαιδευτικές προεκτάσεις. Gutenberg.
Skordos, D., Bunger, A., Richards, C., Selimis, S., Trueswell, J., & Papafragou, A. (2020). Motion verbs and memory for motion events. Cognitive Neuropsychology, 37(5-6), 254–270.
Vassilaki, E., & Selimis, S. (2020). Children’s requestive behavior in L2 Greek: The core request. Journal of Pragmatics, 170, 271–283.
Johanson, M., Selimis, S., & Papafragou, A. (2019). The Source-Goal asymmetry in spatial language: Language-general vs. language-specific aspects. Language, Cognition and Neuroscience, 34(7), 826–840.
Papafragou, A., & Selimis, S. (2010). Event categorisation and language: A cross-linguistic study of motion. Language and Cognitive Processes, 25(2), 224–260.
Selimis, S., & Katis, D. (2010). The emergence of nonliterality in spontaneous child speech: The case of Greek and English motion verbs. In S. Rice & J. Newman (Eds.), Empirical and experimental methods in cognitive/functional research (pp. 127–142). Center for the Study of Language and Information.