Υποχρεωτικά Μαθήματα
Υποχρεωτικό
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
-
Σκοπός του μαθήματος είναι η απόκτηση ειδικών γνώσεων που αφορούν όλα τα επίπεδα ανάπτυξης (σωματικό, γνωστικό, κοινωνικό-συναισθηματικό) σε κάθε υπό μελέτη ηλικιακό επίπεδο αλλά και η αναγνώριση της ποικιλομορφίας των εμπειριών της ζωής που διαμορφώνουν την ψυχολογία την βρεφικής, πρώτης παιδικής και μέσης παιδικής ηλικίας.
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος αναμένεται οι φοιτητές να έχουν:- Να έχουν κατανοήσει ζητήματα μεθοδολογίας και έρευνας της αναπτυξιακής ψυχολογίας
- Να έχουν προσδιορίσει τις βασικές ψυχολογικές λειτουργίες του κάθε επιπέδου ανάπτυξης
- Να αναγνωρίζουν την ποικιλομορφία των εμπειριών της ζωής που διαμορφώνουν την ψυχολογία
κάθε επιπέδου ανάπτυξης με ειδικές αναφορές στην επίδραση του φύλου και του πολιτισμού - Να έχουν κατανοήσει ειδικά ζητήματα όπως η επίδραση των πρώιμων εμπειριών στην ανάπτυξη
του ανθρώπου
- ΓΕΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ
-
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και την πολυπολιτισμικότητα
- Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
-
Σύντομη Περιγραφή Μαθήματος:
- Ιστορία της Αναπτυξιακής Ψυχολογίας
- Παραδοσιακές και σύγχρονες θεωρίες ανάπτυξης
- Μεθοδολογία έρευνας στη σύγχρονη Αναπτυξιακή Ψυχολογία
- Προγεννητική ανάπτυξη και τοκετός
- Βρεφική και νηπιακή ανάπτυξη (σωματική, κινητική, γνωστική, αισθήσεις, γλώσσα, κοινωνικοσυναισθηματική)
- Πρώτη παιδική ηλικία (σωματική, κινητική, γνωστική, αισθήσεις, γλώσσα, κοινωνικοσυναισθηματική)
- Μέση παιδική ηλικία (σωματική, κινητική, γνωστική, αισθήσεις, γλώσσα, κοινωνικοσυναισθηματική)
- Ιστορία της Αναπτυξιακής Ψυχολογίας
- ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
-
Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 39
Αυτοτελής προσωπική
μελέτη50
Προετοιμασία
συμμετοχής στις γραπτές
εξετάσεις36
Σύνολο μαθήματος 125
- ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
-
Γραπτή εξέταση στο τέλος του εξαμήνου, η οποία περιλαμβάνει ερωτήσεις ανάπτυξης, σύντομης απάντησης ή/και κλειστού τύπου (π.χ. πολλαπλής επιλογής).
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-
- Berk, L. E. (2019). Αναπτυξιακή ψυχολογία: Η προσέγγιση της διά βίου ανάπτυξης (επιμ. Αικ. Μανιαδάκη & Ευ. Παπασταθόπουλος). Αθήνα: Κριτική. ΕΥΔΟΞΟΣ
- Bremner, G., Slater, A., & Butterworth, G. (2012). Η ανάπτυξη των βρεφών: Πρόσφατες εξελίξεις (μτφρ.-επιμ. Χρ. Παπαηλιού). Αθήνα: Παπαζήσης.
- Cole, M., & Cole, S. R. (2011). Η ανάπτυξη των παιδιών. Τόμος Α΄: Η αρχή της ζωής: Εγκυµοσύνη, τοκετός, βρεφική ηλικία – Γνωστική και ψυχοκοινωνική ανάπτυξη κατά τη νηπιακή και μέση παιδική ηλικία(επιμ. Ζ. Παπαληγούρα etal., μτφρ. Μ. Σόλµαν). Αθήνα: Τυπωθήτω.
- Craig, J. C., & Baucum, D. (2007/2008). Η ανάπτυξη του ανθρώπου (2 τόμοι) (επιμ. Π. Βορριά, μτφρ. Α. Ιωαννίδου). Αθήνα: Παπαζήσης. ΕΥΔΟΞΟΣ
- Craig, G., & Dunn, W. (2021). Κατανοώντας την ανάπτυξη του ανθρώπου. Αθήνα: Παπαζήσης.ΕΥΔΟΞΟΣ
- Feldman, R. S. (2019). Αναπτυξιακή ψυχολογία (γενική επιστ. επιμ. Η. Γ. Μπεζεβέγκης. Αθήνα: Gutenberg. ΕΥΔΟΞΟΣ
- Lightfoot, C., Cole, M., & Cole, S. R. (2015). H ανάπτυξη των παιδιών (2η έκδ.) (επιμ. Ζ. Μπαµπλέκου, μτφρ. Μ. Κουλεντιανού). Αθήνα: Tυπωθήτω.
Συναφή Επιστημονικά Περιοδικά
- Child Development
- Developmental Psychology
- Infancy
- Infant and child development
- Journal of Experimental Child Psychology
Χρήσιμες Ιστοσελίδες
-
European Association for Developmental Psychology: https://www.eadp.info/
-
American Psychological Association: http://www.apa.org
-
Ελληνική Ψυχολογική Εταιρεία: https://elpse.com/
- Berk, L. E. (2019). Αναπτυξιακή ψυχολογία: Η προσέγγιση της διά βίου ανάπτυξης (επιμ. Αικ. Μανιαδάκη & Ευ. Παπασταθόπουλος). Αθήνα: Κριτική. ΕΥΔΟΞΟΣ
- URL ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS