Αναπτυξιακή Ψυχολογία Ι

Κωδικός μαθήματος
1103
Μονάδες ECTS
5
Εξάμηνο
Εξάμηνο Α
Κατηγορία μαθήματος
Περιγραφή μαθήματος
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Σκοπός του μαθήματος είναι η απόκτηση ειδικών γνώσεων που αφορούν όλα τα επίπεδα ανάπτυξης (σωματικό, γνωστικό, κοινωνικό-συναισθηματικό) σε κάθε υπό μελέτη ηλικιακό επίπεδο αλλά και η αναγνώριση της ποικιλομορφίας των εμπειριών της ζωής που διαμορφώνουν την ψυχολογία την βρεφικής, πρώτης παιδικής και μέσης παιδικής ηλικίας.
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος αναμένεται οι φοιτητές να έχουν:

  • Να έχουν κατανοήσει ζητήματα μεθοδολογίας και έρευνας της αναπτυξιακής ψυχολογίας
  • Να έχουν προσδιορίσει τις βασικές ψυχολογικές λειτουργίες του κάθε επιπέδου ανάπτυξης
  • Να αναγνωρίζουν την ποικιλομορφία των εμπειριών της ζωής που διαμορφώνουν την ψυχολογία
    κάθε επιπέδου ανάπτυξης με ειδικές αναφορές στην επίδραση του φύλου και του πολιτισμού
  • Να έχουν κατανοήσει ειδικά ζητήματα όπως η επίδραση των πρώιμων εμπειριών στην ανάπτυξη
    του ανθρώπου
ΓΕΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και την πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Σύντομη Περιγραφή Μαθήματος:

  • Ιστορία της Αναπτυξιακής Ψυχολογίας
  • Παραδοσιακές και σύγχρονες θεωρίες ανάπτυξης
  • Μεθοδολογία έρευνας στη σύγχρονη Αναπτυξιακή Ψυχολογία
  • Προγεννητική ανάπτυξη και τοκετός
  • Βρεφική και νηπιακή ανάπτυξη (σωματική, κινητική, γνωστική, αισθήσεις, γλώσσα, κοινωνικοσυναισθηματική)
  • Πρώτη παιδική ηλικία (σωματική, κινητική, γνωστική, αισθήσεις, γλώσσα, κοινωνικοσυναισθηματική)
  • Μέση παιδική ηλικία (σωματική, κινητική, γνωστική, αισθήσεις, γλώσσα, κοινωνικοσυναισθηματική)
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

39

Αυτοτελής προσωπική
μελέτη

50

Προετοιμασία
συμμετοχής στις γραπτές
εξετάσεις

36

Σύνολο μαθήματος

125

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Γραπτή εξέταση στο τέλος του εξαμήνου, η οποία περιλαμβάνει ερωτήσεις ανάπτυξης, σύντομης απάντησης ή/και κλειστού τύπου (π.χ. πολλαπλής επιλογής).

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
  1. Berk, L. E. (2019). Αναπτυξιακή ψυχολογία: Η προσέγγιση της διά βίου ανάπτυξης (επιμ. Αικ. Μανιαδάκη & Ευ. Παπασταθόπουλος). Αθήνα: Κριτική. ΕΥΔΟΞΟΣ
  2. Bremner, G., Slater, A., & Butterworth, G. (2012). Η ανάπτυξη των βρεφών: Πρόσφατες εξελίξεις (μτφρ.-επιμ. Χρ. Παπαηλιού). Αθήνα: Παπαζήσης.
  3. Cole, M., & Cole, S. R. (2011). Η ανάπτυξη των παιδιών. Τόμος Α΄: Η αρχή της ζωής: Εγκυµοσύνη, τοκετός, βρεφική ηλικία – Γνωστική και ψυχοκοινωνική ανάπτυξη κατά τη νηπιακή και μέση παιδική ηλικία(επιμ. Ζ. Παπαληγούρα etal., μτφρ. Μ. Σόλµαν). Αθήνα: Τυπωθήτω.
  4. Craig, J. C., & Baucum, D. (2007/2008). Η ανάπτυξη του ανθρώπου (2 τόμοι) (επιμ. Π. Βορριά, μτφρ. Α. Ιωαννίδου). Αθήνα: Παπαζήσης. ΕΥΔΟΞΟΣ
  5. Craig, G., & Dunn, W. (2021). Κατανοώντας την ανάπτυξη του ανθρώπου. Αθήνα: Παπαζήσης.ΕΥΔΟΞΟΣ
  6. Feldman, R. S. (2019). Αναπτυξιακή ψυχολογία (γενική επιστ. επιμ. Η. Γ. Μπεζεβέγκης. Αθήνα: Gutenberg. ΕΥΔΟΞΟΣ
  7. Lightfoot, C., Cole, M., & Cole, S. R. (2015). H ανάπτυξη των παιδιών (2η έκδ.) (επιμ. Ζ. Μπαµπλέκου, μτφρ. Μ. Κουλεντιανού). Αθήνα: Tυπωθήτω.

Συναφή Επιστημονικά Περιοδικά

  • Child Development
  • Developmental Psychology
  • Infancy
  • Infant and child development
  • Journal of Experimental Child Psychology

Χρήσιμες Ιστοσελίδες

URL ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

https://eclass.uop.gr/courses/SLT117