Εισαγωγή στη Λογοθεραπεία

Κωδικός μαθήματος
1101
Μονάδες ECTS
5
Εξάμηνο
Εξάμηνο Α
Κατηγορία μαθήματος
Περιγραφή μαθήματος
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Στόχος του μαθήματος είναι να εισαγάγει τους διδασκόμενους στην επιστήμη της λογοθεραπείας, με έμφαση σε θέματα αξιολόγησης και παρέμβασης, και να σκιαγραφήσει τις διαταραχές της γλώσσας και της ομιλίας, στις οποίες εμβαθύνουν μαθήματα μεταγενέστερων εξαμήνων. Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι διδασκόμενοι αναμένεται να είναι σε θέση:

  • ΝαΝα Να κατανοήσουν και συζητήσουν την ονομασία και τον σκοπό του επαγγέλματος της  λογοθεραπείας

  • Να ορίσουν, περιγράψουν και ταξινομήσουν τις διαταραχές επικοινωνίας (σε επίπεδο γλώσσας και ομιλίας)

  • Να κατανοήσουν, συζητήσουν και περιγράψουν τις γενικές θεωρητικές προσεγγίσεις παρέμβασης στην επιστήμη της λογοθεραπείας

  • Να γνωρίζουν τον ρόλο του λογοθεραπευτή στις ως άνω διαταραχές αλλά και σε συνεργασία με άλλους επαγγελματίες υγείας

  • Να αναλύουν τον ρόλο του λογοθεραπευτή στην αξιολόγηση και στην παρέμβαση

ΓΕΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και την πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Σύντομη Περιγραφή Μαθήματος: Το μάθημα εισάγει στην επιστήμη της λογοθεραπείας, στις διαταραχές λόγου και γλώσσας και στην 
αξιολόγηση και παρέμβαση εκ μέρους του λογοθεραπευτή.

Το μάθημα αναπτύσσεται σε 13 ενότητες:

Τίτλος ενότητας

  1. Εισαγωγή στο περιεχόμενο του μαθήματος και ονομασία της επιστήμης της λογοθεραπείας
  2. Επαγγελματική αποκατάσταση και προοπτικές
  3. Γενικές θεωρητικές προσεγγίσεις στη λογοθεραπεία
  4. Επιστημονική και συμπεριφορική προσέγγιση στη λογοθεραπεία
  5. Γλωσσολογική και ψυχολογική προσέγγιση και σχέση με την επιστήμη της λογοθεραπείας
  6. Σχέση ιατρικής και συμπεριφορικής προσέγγισης στη λογοθεραπεία
  7. Επικοινωνία και στάδια (προγλωσσικό στάδιο, κωδικοποίηση του μηνύματος, τροποποίηση του μηνύματος, εκτέλεση του μηνύματος)
  8. Εγκέφαλος, γλώσσα και ομιλία (γενικές αρχές)
  9. Ταξινόμηση των γλωσσικών διαταραχών
  10. Κατανόηση έναντι έκφρασης, οργανικότητα έναντι λειτουργικότητας
  11. Ομιλία έναντι γλώσσας, επίκτητες διαταραχές έναντι αναπτυξιακών διαταραχών
  12. Παρέκκλιση στη γλώσσα έναντι καθυστέρησης στη γλώσσα. Γενικές αρχές αξιολόγησης και θεραπείας 
  13. Ανακεφαλαίωση
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

39

Αυτοτελής προσωπική
μελέτη

50

Προετοιμασία
συμμετοχής στις γραπτές
εξετάσεις

36

Σύνολο μαθήματος

125

 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Γραπτή εξέταση στο τέλος του εξαμήνου, η οποία περιλαμβάνει ερωτήσεις ανάπτυξης, σύντομης απάντησης ή/και κλειστού τύπου (π.χ. πολλαπλής επιλογής).

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
  1. Anderson, N. Β., & Shames, G. H. (2011). Εισαγωγή στις διαταραχές επικοινωνίας (Ν. Τρίμμης & Ν. Ζιάβρα, Επιμ.). Λευκωσία: Broken Hill. ΕΥΔΟΞΟΣ

  2. Brosseau-Lapré L., &Rvachew S. (2018). Introduction to Speech Sound Disorders. San Diego: Plural.

  3. Brosseau-Lapré, F., &Reached, S. (2018). Developmental phonological disorders: Foundations of clinical practice (2nd ed.). San Diego, CA: Plural.

  4. Crystal, D., & Varley, R. (1998). Introduction to language pathology. London: Whurr.

  5. Owens, R. E. (2017). Γλωσσικές διαταραχές: Μια πρακτική προσέγγιση στην αξιολόγηση και την παρέμβαση (επιμ. Ευ. Ι. Τόκη). Πάτρα: Γκότσης.

  6. Plante, E. M., & Beeson, P. M. (2011). Η ανθρώπινη επικοινωνία και οι διαταραχές της (3η έκδ.) (επιμ. Η. Παπαθανασίου & Λ. Μανωλόπουλος). Αθήνα: Παρισιάνου. ΕΥΔΟΞΟΣ

  7. Roth, F. P., & Worthington, C. K. (2016). Εγχειρίδιο λογοθεραπείας (επιμ. Ν. Τρίμμης, Ν. Ζιάβρα, & Μ. Νησιώτη). Λευκωσία: BrokenHill.

  8. Shipley, K. G., & McAfee, J. G. (2016). Assessment in Speech-Language Pathology. Boston: Cengage Learning

  9. Γερμπανά, Ειρ. (2013). Επικοινωνιακές διαταραχές στα παιδιά. Αθήνα: Παρισιάνου.

  10. Καμπανάρου, Μ. (2007). Διαγνωστικά θέματα λογοθεραπείας. Αθήνα: Έλλην.

  11. Νικολόπουλος, Δ., & Ξενάκη, Χρ. (επιμ.). (2016). Γλωσσική ανάπτυξη και διαταραχές. Αθήνα: Τόπος.
     

 

URL ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

https://eclass.uop.gr/courses/SLT138