Υποχρεωτικά Μαθήματα
Υποχρεωτικό
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
-
Με την ολοκλήρωσή του οι διδασκόμενοι αναμένεται να είναι σε θέση:
- Να περιγράφουν την αφασία βασισμένοι στο μοντέλο του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας
- Να εξηγούν τη νευρολογία της αφασίας και τα λοιπά συμπτώματά της
- Να εξηγούν τα είδη της αφασίας
- Να περιγράφουν και να αξιολογούν τις ψυχοκοινωνικές επιπτώσεις της αφασίας και τον ρόλο της διεπιστημoνικής ομάδας στην παρέμβαση
- Να εφαρμόζουν συγκεκριμένες σταθμισμένες δοκιμασίες και να θέτουν επιδόσεις στα όρια του φυσιολογικού ή μη φυσιολογικού
- Να αναλύουν τις σταθμισμένες δοκιμασίες για την αξιολόγηση
- Να συνθέτουν πληροφορίες από συγκεκριμένες κλινικές περιπτώσεις, το ιστορικό και τις επιδόσεις και να καταλήγουν σε υποθέσεις όσον αφορά τη διαφορική διάγνωση και την πρόγνωση
- Να περιγράφουν την αφασία βασισμένοι στο μοντέλο του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας
- ΓΕΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ
-
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
- Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
- Κριτική ανάλυση δεδομένων
- Λήψη αποφάσεων
- Ομαδική εργασία
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
-
Σύντομη Περιγραφή Μαθήματος: Σκοπός του μαθήματος είναι να εισάγει τους φοιτητές στις νευρογενείς διαταραχές της γλώσσας εξαιτίας εγκεφαλικού επεισοδίου και βλάβης δεξιού ημισφαιρίου. Σε αυτό το πλαίσιο, οι φοιτητές θα κατανοήσουν και συζητήσουν την ορολογία της αφασίας, θα περιγράψουν την αφασία βασισμένοι στο μοντέλο του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, θα εξηγήσουν την νευρολογία της αφασίας και τα λοιπά συμπτώματά της, θα αξιολογήσουν την αφασία/εξηγήσουν τα είδη της, και θα γνωρίζουν/οργανώσουν/προτείνουν μεθόδους αποκατάστασης της αφασίας. Επίσης, θα δοθεί έμφαση στη γνώση της διαφοροδιάγνωσης της αφασίας και στη χρήση δοκιμασιών (τεστ). Τέλος, θα μπορούν να συνδυάζουν και εξηγούν τις ψυχοκοινωνικές επιπτώσεις της αφασίας και τον ρόλο της διεπιστημoνικής ομάδας στην παρέμβαση.
Το μάθημα αναπτύσσεται σε 13 μαθήματα. Ενότητες:
- Ιστορικό υπόβαθρο της αφασίας και νευρολογικό υπόστρωμα. Ορισμοί αφασίας και απραξίας.
- Σχέση γνωστικής ικανότητας και εκτελεστικών λειτουργιών στις νευρολογικές γλωσσικές διαταραχές
- Αφασικά σύνδρομα
- Νευρολογική Εξέταση και διάγνωση αφασίας και απραξίας
- Γενικές αρχές αξιολόγησης
- Αξιολόγηση αφασίας
- Θεραπεία αφασίας
- Βλάβη του Δεξιού ημισφαιρίου (ορισμός, αξιολόγηση και θεραπεία)
- Ψυχοκοινωνικές επιπτώσεις της αφασίας και ο ρόλος της διεπιστημονικής ομάδας
- Ιστορικό υπόβαθρο της αφασίας και νευρολογικό υπόστρωμα. Ορισμοί αφασίας και απραξίας.
- ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
-
Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 26
Αξιολόγηση περιστατικών στην τάξη ή σε άλλες δομές 14
Αυτοτελής προσωπική
μελέτη50
Προετοιμασία συμμετοχής στις εξετάσεις και εργασία ή κλινική αναφορά 35
Σύνολο μαθήματος 125
- ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
-
Πρόοδος στο μέσον του εξαμήνου (30% του συνολικού βαθμού), και τελική εξέταση στο τέλος του εξαμήνου (40% του συνολικού βαθμού). Οι εξετάσεις θα περιλαμβάνουν ερωτήσεις ανάπτυξης, σύντομης απάντησης ή/και κλειστού τύπου (π.χ. πολλαπλής επιλογής).
Ομαδική εργασία ή ατομική κλινική αναφορά στο τέλος του εξαμήνου (30% του συνολικού βαθμού)
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-
Διανεμόμενα συγγράμματα μέσω του συστήματος πολλαπλής βιβλιογραφίας
- Papathanasiou, I., Coppens, P., &Potagas, C. (2015). Αφασία. Αθήνα: Κωνσταντάρας. Κωδικός στον Εύδοξο [77119528]
- Davis, A. (2010). Αφασιολογία – διαταραχές και κλινική πρακτική. Λευκωσία: Broken Hill. Κωδικός στον Εύδοξο [13256196]
Συναφή επιστημονικά περιοδικά
- Aphasiology
- Folia Phoniatrica et logopaedica
- Brain and Language
Ηλεκτρονικά βιβλία και άρθρα
- Brookshire, R. (2015). Introduction to neurogenic communication disorders (8th edition). St Louis, Elsevier.
- Chapey, R. (2008). Language intervention strategies in aphasia and related neurogenic communication disorders (5th edition). Baltimore: Lippincott Williams and Wilkins Publications.
- Hillis, A. (2015). The handbook of adult language disorders. Sussex UK: Psychology Press, Hove.
- Murdoch, B. (2008). Προβλήματα λόγου και ομιλίας (Επιμέλεια μετάφρασης Μ. Καμπανάρου) Αθήνα: Εκδόσεις ΕΛΛΗΝ.
- Papathanasiou, I., Coppens, P., &Potagas, C. (2015). Αφασία. Αθήνα: Κωνσταντάρας. Κωδικός στον Εύδοξο [77119528]
- URL ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS