Κωδικός μαθήματος
5104
Μονάδες ECTS
5
Εξάμηνο
Εξάμηνο Ε
Κατηγορία μαθήματος
Υποχρεωτικά Μαθήματα
Υποχρεωτικό
Περιγραφή μαθήματος
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
-
Στόχος του συγκεκριμένου μαθήματος είναι να αποκτήσουν οι φοιτητές θεωρητικές όσο και πρακτικές δεξιότητες στην ανάλυση και ερμηνεία στατιστικών δεδομένων στο χώρο της υγείας. Ο προσανατολισμός του μαθήματος θα επικεντρωθεί στο να αναπτύξει ο/η φοιτητής/ρια «στατιστική σκέψη». Η στατιστική σκέψη αναφέρεται στην ικανότητα να εξάγουμε λογικά συμπεράσματα από διαφόρων ειδών στατιστικά δεδομένα με τη βοήθεια στατιστικών μεθόδων και τεχνικών
Με το πέρας του μαθήματος ο/η φοιτητής/τρια, θα έχει:
- κατανοήσει τις βασικές αρχές που διέπουν τη στατιστική στα πλαίσια των επιστημών υγείας
- μάθει να χρησιμοποιεί σε βασικό επίπεδο το ειδικό στατιστικό λογισμικό (SPSS)
- μάθει να περιγράφει και να οργανώνει τα δεδομένα που συλλέγει (περιγραφική στατιστική)
- εισαχθεί στον τρόπο ελέγχου υποθέσεων (επαγωγική στατιστική)
- κατανοήσει τις βασικές αρχές που διέπουν τη στατιστική στα πλαίσια των επιστημών υγείας
- ΓΕΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ
-
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
- Λήψη αποφάσεων
- Αυτόνομη εργασία
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και την πολυπολιτισμικότητα
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
-
- Γιατί μας είναι απαραίτητη η Στατιστική
- Βασικές Αρχές Μέτρησης
- Παρουσίαση Δεδομένων
- Δείκτες Κεντρικής Τάσης και Διασποράς
- Κανονική Κατανομή, τυπικές τιμές
- Έλεγχος Υποθέσεων
- Η έννοια της Συσχέτισης
- Υπολογισμός του Δείκτη Συσχέτισης
- Σύγκριση συχνοτήτων κατηγοριών
- Γιατί μας είναι απαραίτητη η Στατιστική
- ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
-
Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις - Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας 26
Ασκήσεις πράξης 13
Αυτοτελής προσωπική
μελέτη40
Προετοιμασία
συμμετοχής στις γραπτές
εξετάσεις46
Σύνολο μαθήματος 125
- ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
-
- Τελικές Εξετάσεις (50%)
- Ασκήσεις Αξιολόγησης (50%)
Η αξιολόγηση γίνεται στην Ελληνική
- Τελικές Εξετάσεις (50%)
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-
Διανεμόμενα συγγράμματα (Εύδοξος)
- Βιβλίο [102071454]: Εισαγωγή στις στατιστικές έρευνες, Tintle L. Nathan,Chance L. Beth, Cobb W George κ.α( Γενική επιστ. επιμ. Μάρκος Αγγελος)επιστ.επιμ. Αναστασιάδου Σ.,Δραμαλίδης Αχιλλέας,Τσακιρίδου Ε.,Φωτιάδης Θ.
- Βιβλίο [68394500]: Μεθοδολογία Έρευνας και Ανάλυση Δεδομένων στη Λογοπαθολογία, Σταυρούλα Χ. Γεωργοπούλου https://service.eudoxus.gr/search/#a/id:68394500/0
- Κατσής, Α., Σιδερίδης, Γ., & Εμβαλωτής, Α. (2011). Στατιστικοί μέθοδοι στις Κοινωνικές Επιστήμες. Αθήνα: Τόπος.
Συμπληρωματική
- Cohen, J. (1994). The earth is round (p<.05). American Psychologist, 49(12), 997-1003
- Cohen, J. (1990). Things I have learned (So far). American Psychologist, 45(12), 13041312
- Ρούσσος, Π. (2011). Ο έλεγχος μηδενικών υποθέσεων: διαδικασία, παρανοήσεις, και μερικές προτάσεις για καλύτερες πρακτικές. Ψυχολογία, 18, 224-239
- Ρούσσος, Π., & Τσαούσης, Ι. (2011). Στατιστική στις επιστήμες της συμπεριφοράς με τη χρήση SPSS. Αθήνα: Τόπος.
- Βιβλίο [59303491]: Μεθοδολογία έρευνας και εισαγωγή στη Στατιστική Ανάλυση Δεδομένων με το IBM SPSS STATISTICS, ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΧΑΛΙΚΙΑΣ
- Βιβλίο [102071454]: Εισαγωγή στις στατιστικές έρευνες, Tintle L. Nathan,Chance L. Beth, Cobb W George κ.α( Γενική επιστ. επιμ. Μάρκος Αγγελος)επιστ.επιμ. Αναστασιάδου Σ.,Δραμαλίδης Αχιλλέας,Τσακιρίδου Ε.,Φωτιάδης Θ.
- URL ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS