Υποχρεωτικά Μαθήματα
Υποχρεωτικό
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
-
Με την ολοκλήρωσή του οι διδασκόμενοι αναμένεται να είναι σε θέση:
- Να προοσδιορίζουν τις ανατομικές, νευρολογικές, και φυσιολογικές βάσεις της φώνησης
- Να γνωρίζουν την επιδημιολογία και τη συμπτωματολογία των φωνητικών διαταραχών
- Να διαφοροποιήσουν της διαταραχές φώνησης
- Να αξιολογήσουν τις διαταραχές φώνησης χρησιμοποιώντας διαφορετικά διαγνωστικά εργαλεία στο εργαστήριο
- Να εφαρμόσουν πρόγραμμα παρέμβασης για διαφορετικά κλινικά περιστατικά και να αποφασίσουν για βραχυπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους στόχους
- Να συνθέτουν πληροφορίες από συγκεκριμένες κλινικές περιπτώσεις, το ιστορικό και τις επιδόσεις και να καταλήγουν σε υποθέσεις όσον αφορά τη διαφορική διάγνωση και την πρόγνωση
- Να περιγράφουν στρατηγικές συμβουλευτικής στις διαταραχές φώνησης
- Να προοσδιορίζουν τις ανατομικές, νευρολογικές, και φυσιολογικές βάσεις της φώνησης
- ΓΕΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ
-
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
- Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
- Κριτική ανάλυση δεδομένων
- Λήψη αποφάσεων
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
-
Σύντομη Περιγραφή Μαθήματος: Σκοπός του μαθήματος είναι να εισάγει τους φοιτητές στις διαταραχές φώνησης εξαιτίας οργανικής ή ψυχογενούς αιτιολογίας. Σε αυτό το πλαίσιο, οι φοιτητές θα κατανοήσουν και συζητήσουν την ορολογία των διαταραχών φώνησης, θα περιγράψουν τα είδη των διαταραχών φώνησης, θα εξηγήσουν την φυσιολογία των διαταραχών φώνησης, θα αξιολογήσουν τις διαταραχές φώνησης μέσα από κλινικά περιστατικά και θα γνωρίζουν/οργανώσουν/προτείνουν μεθόδους θεραπείας για τις διαταραχές φώνησης. Επίσης, θα δοθεί έμφαση στη γνώση της διαφοροδιάγνωσης ανάμεσα στις οργανικές και ψυχογενείς διαταραχές της φώνησης και στη χρήση δοκιμασιών (τεστ). Τέλος, θα μπορούν να συνδυάζουν και εξηγούν τις ψυχοκοινωνικές επιπτώσεις των διαταραχών της φώνησης. Το μάθημα αναπτύσσεται σε 13 μαθήματα. Ενότητες:
- Ανασκόπηση της ανατομίας και φυσιολογίας του λάρυγγα και περιγραφή της φυσιολογικής λειτουργίας της φώνησης.
- Διαταραχές της φώνησης λόγω οργανικών βλαβών, νευρογενών και ψυχογενών αιτιών καθώς και κατάχρησης του συστήματος φώνησης.
- Αναφορά στις σπαστικές δυσφωνίες και στην ομιλία μετά από λαρυγγεκτομή.
- Κλινική αξιολόγηση των διαταραχών φώνησης με την βοήθεια τεχνολογικών, μηχανικών και κλινικών πρωτοκόλλων.
- Μέθοδοι αποκατάστασης των διαταραχών φώνησης ανάλογα με το είδος της διαταραχής (θεραπευτικές αγωγές για ενήλικες και παιδιά).
- Ο ρόλος των λογοθεραπευτών στην πρόληψη, παρακολούθηση και αποκατάσταση της επαγγελματικής φωνής.
- Ανασκόπηση της ανατομίας και φυσιολογίας του λάρυγγα και περιγραφή της φυσιολογικής λειτουργίας της φώνησης.
- ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
-
Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 26
Αξιολόγηση περιστατικών στην τάξη ή σε άλλες δομές 14
Προετοιμασία συμμετοχής στις εξετάσεις και εργασία ή κλινική αναφορά
60
Σύνολο μαθήματος 100
- ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
-
Τελική εξέταση στο τέλος του εξαμήνου (60% του συνολικού βαθμού. Οι εξετάσεις θα περιλαμβάνουν ερωτήσεις ανάπτυξης, σύντομης απάντησης ή/και κλειστού τύπου (π.χ. πολλαπλής επιλογής). Ατομική κλινική αναφορά στο τέλος του εξαμήνου (40% του συνολικού βαθμού)
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-
Διανεμόμενα συγγράμματα μέσω του συστήματος πολλαπλής βιβλιογραφίας
- Boone, D. R., McFarlane, S. C., Von Berg, S. L., &Zraick, R. I. (2015). Η φωνή και η θεραπεία της. Αθήνα: Κωνσταντάρας. Κωδικός στον Εύδοξο [50659436]
- Colton, R. H., Casper, J. K., & Leonard, R. J. (2014). Κατανοώντας τις διαταραχές φώνησης. Πάτρα: Γκότσης. Κωδικός στον Εύδοξο [41958155]
- Βιβλίο [33156134]: ΠΑΘΗΣΕΙΣ ΩΤΟΣ, ΡΙΝΟΣ ΚΑΙ ΛΑΡΥΓΓΑ ΜΕ ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ ΚΕΦΑΛΗΣ ΚΑΙ ΤΡΑΧΗΛΟΥ, HANS BEHRBOHM, OLIVER KASCHKE, TADUES NAWKA, ANDREW SWIFT
Ενδεικτικό βιβλιογραφία περαιτέρω μελέτης
- Behrman, A. (2018). H επιστήμη της ομιλίας και της φωνής. Αθήνα: Κωνσταντάρας
Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
- Journal of Voice
- Folia Phoniatrica et logopaedica
- Journal of Speech, Language and Hearing Research
- Boone, D. R., McFarlane, S. C., Von Berg, S. L., &Zraick, R. I. (2015). Η φωνή και η θεραπεία της. Αθήνα: Κωνσταντάρας. Κωδικός στον Εύδοξο [50659436]
- URL ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS