Διαταραχές Φώνησης

Κωδικός μαθήματος
5102
Μονάδες ECTS
4
Εξάμηνο
Εξάμηνο Ε
Κατηγορία μαθήματος
Περιγραφή μαθήματος
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Με την ολοκλήρωσή του οι διδασκόμενοι αναμένεται να είναι σε θέση:

  • Να προοσδιορίζουν τις ανατομικές, νευρολογικές, και φυσιολογικές βάσεις της φώνησης
  • Να γνωρίζουν την επιδημιολογία και τη συμπτωματολογία των φωνητικών διαταραχών
  • Να διαφοροποιήσουν της διαταραχές φώνησης
  • Να αξιολογήσουν τις διαταραχές φώνησης χρησιμοποιώντας διαφορετικά διαγνωστικά εργαλεία στο εργαστήριο
  • Να εφαρμόσουν πρόγραμμα παρέμβασης για διαφορετικά κλινικά περιστατικά και να αποφασίσουν για βραχυπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους στόχους
  • Να συνθέτουν πληροφορίες από συγκεκριμένες κλινικές περιπτώσεις, το ιστορικό και τις επιδόσεις και να καταλήγουν σε υποθέσεις όσον αφορά τη διαφορική διάγνωση και την πρόγνωση
  • Να περιγράφουν στρατηγικές συμβουλευτικής στις διαταραχές φώνησης
ΓΕΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Κριτική ανάλυση δεδομένων
  • Λήψη αποφάσεων
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Σύντομη Περιγραφή Μαθήματος: 
Σκοπός του μαθήματος είναι να εισάγει τους φοιτητές στις διαταραχές φώνησης εξαιτίας λειτουργικής, οργανικής, νευρογενείς ή ψυχογενούς αιτιολογίας. Σε αυτό το πλαίσιο, οι φοιτητές θα κατανοήσουν και συζητήσουν την ορολογία των διαταραχών φώνησης, θα περιγράψουν τα είδη των διαταραχών φώνησης, θα εξηγήσουν την φυσιολογία των διαταραχών φώνησης, θα αξιολογήσουν τις διαταραχές φώνησης μέσα από κλινικά περιστατικά και θα γνωρίζουν/οργανώσουν/προτείνουν μεθόδους θεραπείας για τις διαταραχές φώνησης. Επίσης, θα δοθεί έμφαση στη γνώση της διαφοροδιάγνωσης ανάμεσα στις οργανικές και ψυχογενείς διαταραχές της φώνησης και στη χρήση δοκιμασιών (τεστ). Τέλος, θα μπορούν να συνδυάζουν και εξηγούν τις ψυχοκοινωνικές επιπτώσεις των διαταραχών της φώνησης. 

Το μάθημα αναπτύσσεται σε 13 μαθήματα. Ενότητες:

  • Εισαγωγή στις Διαταραχές Φωνής και τη Διαχείρισή τους
  • Φυσιολογική Φωνή: Ανατομία και Φυσιολογία Κατά τη Διάρκεια της Ζωής
  • Αξιολόγηση Φωνής
  • Λειτουργικές Διαταραχές Φωνής
  • Οργανικές Διαταραχές Φωνής
  • Νευρογενείς Διαταραχές Φωνής
  • Παθήσεις φωνής σε παιδιά
  • Λειτουργικές δυσφωνίες- Ψυχογενείς δυσφωνίες
  • Παθήσεις φωνής σε επαγγελματίες χρήστες φωνή
  • Θεραπεία φωνής & Προσεγγίσεις Διευκόλυνσης Φωνής
  • Λαρυγγεκτομή
  • Διαχείριση και Θεραπεία μετά τον Καρκίνο του Λάρυγγα
  • Αποκατάσταση ασθενών με καρκίνο κεφαλής τραχήλου
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

26

Εργαστήριο

13

Προετοιμασία συμμετοχής στις  προόδους του εργαστηρίου και στην τελική εξέταση  

57

Εξετάσεις Προόδου & Τελική Εξέταση

4

Σύνολο μαθήματος

100 ώρες (4 ΕCTS)

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Θεωρία: Γραπτή εξέταση με ερωτήσεις ανάπτυξης, σύντομης απάντησης ή/και κλειστού τύπου και ανάλυση μελέτης περίπτωσης.

Εργαστήριο: Πρόοδος στο μέσον του εξαμήνου (50% του συνολικού βαθμού) και τελική εξέταση στο τέλος του εξαμήνου (50% του συνολικού βαθμού).

Γλώσσα αξιολόγησης: ελληνική

Οι σχετικές πληροφορίες ανακοινώνονται στο e-class του μαθήματος.

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Διανεμόμενα συγγράμματα μέσω του συστήματος πολλαπλής βιβλιογραφίας

  • Boone, D. R., McFarlane, S. C., Von Berg, S. L., &Zraick, R. I. (2015). Η φωνή και η θεραπεία της. Αθήνα: Κωνσταντάρας. Κωδικός στον Εύδοξο [50659436]
  • Colton, R. H., Casper, J. K., & Leonard, R. J. (2014). Κατανοώντας τις διαταραχές φώνησης. Πάτρα: Γκότσης. Κωδικός στον Εύδοξο [41958155]
  • Βehrman, Α. (2018) : Η επιστήμη της ομιλίας και φωνής. Αθήνα: Κωνσταντάρας. Κωδικός στον Εύδοξο [133038476]

Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

  • Journal of Voice
  • Folia Phoniatrica et logopaedica
  • Journal of Speech, Language and Hearing Research
URL ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

https://eclass.uop.gr/courses/3840/