Κλινική Άσκηση ΙΙ

Κωδικός μαθήματος
6105
Μονάδες ECTS
10
Εξάμηνο
Εξάμηνο ΣΤ
Κατηγορία μαθήματος
Περιγραφή μαθήματος

Προαπαιτούμενα μαθήματα: Κλινική Άσκηση Ι (Ε εξ.) 

ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Με την ολοκλήρωσή του οι διδασκόμενοι αναμένεται να είναι σε θέση να παρέχουν λογοθεραπεία σε παιδιά με περισσότερη αυτονομία από ό,τι στην Κλινική Άσκηση Ι και πιο συγκεκριμένα:

  • Να διενεργούν συνέντευξη με το κατάλληλο ιστορικό
  • Να διεξάγουν στοματοπροσωπικό έλεγχο σε παιδιά
  • Να κατανοούν τις διαφορές ανάμεσα σε διαφορετικές δοκιμασίες για παιδιά
  • Να αναλύουν το ιστορικό και τα αποτελέσματα της αξιολόγησης και να καταλήγουν σε συμπεράσματα
  • Να αναπτύσσουν και να εφαρμόζουν επιστημονικά τεκμηριωμένα θεραπευτικά προγράμματα
  • Να συνθέτουν στόχους λογοθεραπείας
  • Να γράφουν μακροπρόθεσμους/βραχυπρόθεσμους στόχους, αναφορά αξιολόγησης, πλάνα συνεδρίας και σημειώσεις τύπου SOAP
  • Να εφαρμόζουν τεχνικές λογοθεραπείας και να συλλέγουν δεδομένα κατά τη συνεδρία
  • Να αξιολογούν και να επαναξιολογούν τα αποτελέσματα της θεραπευτικής παρέμβασης του εκάστοτε θεραπευόμενου
  • Να ενημερώνουν συστηματικά τα κλινικά αρχεία στο κλινικό πλαίσιο που παρακολουθούν
ΓΕΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Κριτική ανάλυση δεδομένων
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη & Ομαδική εργασία
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής σκέψης
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Σύντομη Περιγραφή Μαθήματος: Σκοπός του μαθήματος είναι να καταστήσει τους φοιτητές πιο ανεξάρτητους στην κλινική εμπειρία από το μάθημα Κλινική Άσκηση Ι. Σε αυτό το πλαίσιο, οι φοιτητές θα μπορούν με μεγαλύτερο βαθμό ανεξαρτησίας να πάρουν συνέντευξη από έναν γονέα (λήψη ιστορικού), να διεξάγουν στοματοπροσωπικό έλεγχο στα παιδιά, να χρησιμοποιούν μη σταθμισμένες και σταθμισμένες δοκιμασίες, να γράφουν μακροπρόθεσμους και βραχυπρόθεσμους στόχους, να γράφουν αναφορά αξιολόγησης, να γράφουν πλάνα συνεδρίας, να εφαρμόζουν τεχνικές λογοθεραπείας και να συλλέγουν δεδομένα κατά τη συνεδρία. Οι φοιτητές θα μπορούν να επιλέγουν, να οργανώνουν και να εκτελούν τη θεραπευτική παρέμβαση, με στόχο οι φοιτητές να κατανοήσουν τον τρόπο επικοινωνίας και χειρισμού του εκάστοτε θεραπευόμενου. Επίσης, οι φοιτητές θα πρέπει να είναι ικανοί να γράφουν σημειώσεις τύπου SOAP στο τέλος κάθε συνεδρίας και να τις διορθώνουν με τον επόπτη τους. Τέλος, οι φοιτητές θα μπορούν να εξασκούνται στην τάξη στα ως άνω και να συζητούν τα κλινικά περιστατικά σε δίωρα μαθήματα. Η έμφαση σε αυτή την κλινική άσκηση θα δοθεί σε περιστατικά με παιδιά με οποιαδήποτε διαταραχή.

Το μάθημα αναπτύσσεται σε 13 μαθήματα. 

Ενότητες:

  1. Εισαγωγικό Μάθημα – Πλαίσια
  2. Βασικές Δεξιότητες Θεραπείας Ι
  3. Βασικές Δεξιότητες Θεραπείας ΙΙ
  4. Θεραπευτικές Παρεμβάσεις στις Διαταραχές Άρθρωσης και Φωνολογίας Ι
  5. Θεραπευτικές Παρεμβάσεις στις Διαταραχές Άρθρωσης και Φωνολογίας ΙΙ
  6. Γλωσσικές Παρεμβάσεις σε Βρέφη και Παιδιά Προσχολικής Ηλικίας
  7. Γλωσσικές Παρεμβάσεις σε Παιδιά Σχολικής και Εφηβικής Ηλικίας
  8. Θεραπευτικές Παρεμβάσεις στις Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος Ι
  9. Θεραπευτικές Παρεμβάσεις στις Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος ΙΙ
  10. Θεραπευτικές Παρεμβάσεις Ροής
  11. Συμβουλευτική Πελάτη και Οικογένειας
  12. Παρουσιάσεις Περιστατικών από τους Φοιτητές (portfolio)
  13. Παρουσιάσεις Περιστατικών από τους Φοιτητές (portfolio)
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις 

26

Αξιολόγηση περιστατικών και λογοθεραπεία

93

Αυτοτελής προσωπική μελέτη και γραφή portfolio με περιστατικά

40

Γραφή αναφορών και σημειώσεων όλων των ειδών

91

Σύνολο μαθήματος

250

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

50% του βαθμού θα προέρχεται από: την παρουσίαση των περιστατικών του κάθε φοιτητή διαμέσου του portfolio

(10%), ικανότητα διαχείρισης περιστατικών στα κλινικά πλαίσια (20%), ατομικές εργασίες(10%), φάκελος φοιτητή (10%) και το υπόλοιπο 50% του βαθμού θα είναι γραπτή τελική εξέταση.

Ανώτατο όριο απουσιών: 2 απουσίες

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Διανεμόμενα συγγράμματα μέσω του συστήματος πολλαπλής βιβλιογραφίας

  • Βιβλίο [50659854]: Εγχειρίδιο Θεραπείας για Λογοθεραπευτές, Roth F. 
  • Βιβλίο [13256287]: Αρχές συμπεριφοράς και γνωσιακής νευρολογίας, Marsel Mesulam M. 
  • Βιβλίο [33155070]: ΟΔΗΓΟΣ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ, HEGDE 
  • Βιβλίο [112692413]: ΚΛΙΝΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΣΤΗ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ, M.N. Hegde, Katrina Kuyumjian 

Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

  • American Journal of Speech and Hearing Research
  • Folia Phoniatrica et Logopaedica

Ηλεκτρονικά βιβλία και άρθρα:

  • Hambrecht G., & Rice T. (2020). Clinical Assessment Workbook for Communication Sciences and Disorders. San Diego: Plural Pub.
  • Hedge, M. (2009). A coursebook on scientific and professional writing in Speech-Language pathology. Delmar: New York.
  • Hedge, M. N. & Davis, D. (2009). Clinical Methods and practicum in Speech-Language pathology (international edition). Delmar: New York.
  • Hegde M. N. &Kuyumjian K. (2020). Clinical Methods and Practicum in Speech-Language Pathology. San Diego: Plural.
  • McCauley, R. J., Fey, M.E., Gillam E. (2017). Treatment of Language Disorders in Children (CLI). Baltimore: Paul. H. Brookers.
  • Owens, R. E. (2016). Γλωσσικές διαταραχές. Μια πρακτική προσέγγιση στην αξιολόγηση και την παρέμβαση. Πάτρα: GOTSIS.
  • Pindzola, R. H., Plexico, L. W., & Haynes, W. O. (2016). Diagnosis and Evaluation in Speech Pathology. Boston: Pearson
URL ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

https://eclass.uop.gr/courses/2612/