Διαγνωστικά Θέματα Λογοθεραπείας

Κωδικός μαθήματος
4102
Μονάδες ECTS
5
Εξάμηνο
Εξάμηνο Δ
Κατηγορία μαθήματος
Περιγραφή μαθήματος
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Με την ολοκλήρωσή του μαθήματος οι διδασκόμενοι αναμένεται να είναι σε θέση:

  • Να περιγράφουν τη χρήση άτυπων και σταθμισμένων μεθόδων αξιολόγησης
  • Να εξηγούν την αξιολόγηση με όρους μετρήσιμων αποτελεσμάτων
  • Να συγκρίνουν τις σταθμισμένες δοκιμασίες και να συμπεραίνουν τις αδυναμίες/δυνατά τους σημεία
  • Να εφαρμόζουν συγκεκριμένες σταθμισμένες δοκιμασίες στους συμφοιτητές τους και να θέτουν επιδόσεις στα όρια του μη φυσιολογικού ή του φυσιολογικού
  • Να αναλύουν τις σταθμισμένες δοκιμασίες για την αξιολόγηση κλινικών περιστατικών
  • Να συνθέτουν πληροφορίες από συγκεκριμένες κλινικές περιπτώσεις, το ιστορικό και τις επιδόσεις σε δοκιμασίες και να καταλήγουν σε υποθέσεις όσον αφορά τη διαφορική διάγνωση και την πρόγνωση
ΓΕΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις και λήψη κλινικών αποφάσεων
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Σύντομη Περιγραφή Μαθήματος: Το μάθημα των διαγνωστικών θεμάτων λογοθεραπείας ασχολείται με την αξιολόγηση σε έναν μεγάλο αριθμό διαταραχών. Στο περιεχόμενο του μαθήματος θα κατανοηθεί και θα εφαρμοστεί η χρήση σταθμισμένων δοκιμασιών που αφορούν σύνδρομα, αυτισμό, μαθησιακές δυσκολίες, τραυλισμό, φώνηση και άλλων διαταραχών.

Το μάθημα αναπτύσσεται σε 13 ενότητες:

  • Ορολογία και Βασικές αρχές αξιολόγησης
  • Συλλογή πληροφοριών αξιολόγησης
  • Κατανόηση και χρήση δοκιμασιών αξιολόγησης λόγου και ομιλίας
  • Κοινές διαδικασίες αξιολόγησης: Ιστορικό, Στοματοπροσωπικός έλεγχος
  • Αρθρωτικές και φωνολογικές διαταραχές
  • Κατανόηση και χρήση δοκιμασιών αξιολόγησης γλώσσας
  • Αξιολόγηση διαταραχών λόγου και ομιλίας σε παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας
  • Χρήση δοκιμασιών αντίληψης και έκφρασης σε παιδιά άνω των 6 ετών με γλωσσικά προβλήματα
  • Διαταραχές ροής της ομιλίας: κατανόηση συμπτωμάτων και χρήση δοκιμασιών αξιολόγησης
  • Γλωσσικές Διαταραχές: Χρήση δοκιμασιών αντίληψης και έκφρασης (γενικά)
  • Αξιολόγηση Αναλφαβητισμού: Τυπική ανάπτυξη ανάγνωσης και γραφής
  • Αξιολόγηση Σχιστίας χείλους και υπερώας
  • Επίκτητες διαταραχές λόγου και ομιλίας: Δυσαρθρία - Απραξία
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις 

26

Εργαστήριο

14

Προσωπική μελέτη στη χρήση δοκιμασιών

45

Πρόοδος και Τελική εξέταση

40

Σύνολο μαθήματος

125 ώρες (5 ΕCTS) 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Θεωρία: Γραπτή εξέταση με ερωτήσεις ανάπτυξης, σύντομης απάντησης ή/και κλειστού τύπου και ανάλυση μελέτης περίπτωσης.

Εργαστήριο: Πρόοδος στο μέσον του εξαμήνου (50% του συνολικού βαθμού) και τελική εξέταση στο τέλος του εξαμήνου (50% του συνολικού βαθμού).

Γλώσσα αξιολόγησης: ελληνική

Οι σχετικές πληροφορίες ανακοινώνονται στο e-class του μαθήματος.

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Διανεμόμενα συγγράμματα μέσω του συστήματος πολλαπλής βιβλιογραφίας

  • Καμπανάρου, Μ. (2020).Σύγχρονα θέματα λογοθεραπείας. Πάτρα: Γκότσης. [94701759]
  • Pindzola, H., Rebekah, Plexico, W. L., Haynes O. W. (2020). Διάγνωση και Αξιολόγηση στην Λογοπαθολογία, Λευκωσία: Broken Hill.
  • Shipley, K. G., & McAfee, J. G. (2013). Διαγνωστικές προσεγγίσεις στη λογοπαθολογία. Πάτρα: Γκότσης. Κωδικός στον Εύδοξο [32998556]

Ενδεικτική βιβλιογραφία περαιτέρω μελέτης

  • Hedge, M. N. (2013).Οδηγός λογοθεραπευτικής αξιολόγησης. Αθήνα: Παρισιάνου. Κωδικός στον Εύδοξο [33155069]
  • Καμπανάρου, Μ. (2008). Διαγνωστικά θέματα λογοθεραπείας. Αθήνα: Παρίκος. Κωδικός στον Εύδοξο [16339]

Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

  • Journal of Speech, Language and Hearing Research
  • Folia Phoniatrica et logopaedica Journal

Ηλεκτρονικά βιβλία και άρθρα

  • Hambrecht, G., & Rice, T. (2019). Clinical Assessment workbook for communication sciences and disorders. San Diego: Plural.
URL ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

https://eclass.uop.gr/courses/2091/