Διαγνωστικά Θέματα Λογοθεραπείας

Κωδικός μαθήματος
4102
Μονάδες ECTS
6
Εξάμηνο
Εξάμηνο Δ
Κατηγορία μαθήματος
Περιγραφή μαθήματος
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Με την ολοκλήρωσή του μαθήματος οι διδασκόμενοι αναμένεται να είναι σε θέση:

  • Να περιγράφουν τη χρήση άτυπων και σταθμισμένων μεθόδων αξιολόγησης
  • Να εξηγούν την αξιολόγηση με όρους μετρήσιμων αποτελεσμάτων
  • Να συγκρίνουν τις σταθμισμένες δοκιμασίες και να συμπεραίνουν τις αδυναμίες/δυνατά τους σημεία
  • Να εφαρμόζουν συγκεκριμένες σταθμισμένες δοκιμασίες στους συμφοιτητές τους και να θέτουν επιδόσεις στα όρια του μη φυσιολογικού ή του φυσιολογικού 
  • Να αναλύουν τις σταθμισμένες δοκιμασίες για την αξιολόγηση κλινικών περιστατικών
  • Να συνθέτουν πληροφορίες από συγκεκριμένες κλινικές περιπτώσεις, το ιστορικό και τις επιδόσεις σε δοκιμασίες και να καταλήγουν σε υποθέσεις όσον αφορά τη διαφορική διάγνωση και την πρόγνωση
ΓΕΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις και λήψη κλινικών αποφάσεων
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Σύντομη Περιγραφή Μαθήματος: Το μάθημα των διαγνωστικών θεμάτων λογοθεραπείας ασχολείται με την αξιολόγηση σε έναν μεγάλο αριθμό διαταραχών. Στο περιεχόμενο του μαθήματος θα κατανοηθεί και θα εφαρμοστεί η χρήση σταθμισμένων δοκιμασιών που αφορούν σύνδρομα, αυτισμό, μαθησιακές δυσκολίες, τραυλισμό, φώνηση και άλλων διαταραχών.

Το μάθημα αναπτύσσεται σε 13 μαθήματα. Ενότητες:

  • Κατανόηση και χρήση δοκιμασιών αξιολόγησης ομιλίας και χρήση ιστορικού
  • Κατανόηση και χρήση δοκιμασιών αξιολόγησης γλώσσας
  • Χρήση δοκιμασιών αντίληψης και έκφρασης σε παιδιά ηλικιών 2-6 με γλωσσικά προβλήματα (γενικά)
  • Χρήση δοκιμασιών αντίληψης και έκφρασης σε παιδιά με αυτισμό
  • Χρήση δοκιμασιών αντίληψης και έκφρασης σε παιδιά με σύνδρομα
  • Χρήση δοκιμασιών αντίληψης και έκφρασης σε παιδιά άνω των 6 ετών με γλωσσικά προβλήματα
  • Χρήση κλιμάκων αξιολόγησης στη λογοθεραπεία
  • Χρήση δοκιμασιών για μαθησιακές δυσκολίες
  • Χρήση δοκιμασιών για τη φώνηση
  • Χρήση δοκιμασιών για γλωσσικές διαταραχές στους ενήλικες
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις 

26

Αξιολόγηση περιστατικών στην τάξη ή σε άλλες δομές

14

Προσωπική μελέτη στη χρήση δοκιμασιών

60

Πρόοδος και Τελική εξέταση

50

Σύνολο μαθήματος

150

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Πρόοδος (50% του συνολικού βαθμού) και τελική εξέταση (50% του συνολικού βαθμού) που θα περιλαμβάνει κλινικές περιπτώσεις ή/και ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, ερωτήσεις (σύντομης) απάντησης, ερωτήσεις ανάπτυξης, κλπ.

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Διανεμόμενα συγγράμματα μέσω του συστήματος πολλαπλής βιβλιογραφίας

  • Καμπανάρου, Μ. (2020). Σύγχρονα θέματα λογοθεραπείας. Πάτρα: Γκότσης. [94701759]
  • Pindzola, H., Rebekah, Plexico, W. L., Haynes O. W. (2020). Διάγνωση και Αξιολόγηση στην Λογοπαθολογία, Λευκωσία: Broken Hill.
  • Shipley, K. G., & McAfee, J. G. (2013). Διαγνωστικές προσεγγίσεις στη λογοπαθολογία. Πάτρα: Γκότσης. Κωδικός στον Εύδοξο [32998556]

Ενδεικτική βιβλιογραφία περαιτέρω μελέτης

  • Hedge, M. N. (2013). Οδηγός λογοθεραπευτικής αξιολόγησης. Αθήνα: Παρισιάνου. Κωδικός στον Εύδοξο [33155069]
  • Καμπανάρου, Μ. (2008). Διαγνωστικά θέματα λογοθεραπείας. Αθήνα: Παρίκος. Κωδικός στον Εύδοξο [16339]

Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

  • Journal of Speech, Language and Hearing Research
  • Folia Phoniatrica et logopaedica Journal

Ηλεκτρονικά βιβλία και άρθρα

  • Hambrecht, G., & Rice, T. (2019). Clinical Assessment workbook for communication sciences and disorders. San Diego: Plural.
URL ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

https://eclass.uop.gr/courses/2091/