Υποχρεωτικά Μαθήματα
Υποχρεωτικό
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
-
Με την ολοκλήρωσή του μαθήματος οι διδασκόμενοι αναμένεται να είναι σε θέση:
- Να περιγράφουν τη χρήση άτυπων και σταθμισμένων μεθόδων αξιολόγησης
- Να εξηγούν την αξιολόγηση με όρους μετρήσιμων αποτελεσμάτων
- Να συγκρίνουν τις σταθμισμένες δοκιμασίες και να συμπεραίνουν τις αδυναμίες/δυνατά τους σημεία
- Να εφαρμόζουν συγκεκριμένες σταθμισμένες δοκιμασίες στους συμφοιτητές τους και να θέτουν επιδόσεις στα όρια του μη φυσιολογικού ή του φυσιολογικού
- Να αναλύουν τις σταθμισμένες δοκιμασίες για την αξιολόγηση κλινικών περιστατικών
- Να συνθέτουν πληροφορίες από συγκεκριμένες κλινικές περιπτώσεις, το ιστορικό και τις επιδόσεις σε δοκιμασίες και να καταλήγουν σε υποθέσεις όσον αφορά τη διαφορική διάγνωση και την πρόγνωση
- Να περιγράφουν τη χρήση άτυπων και σταθμισμένων μεθόδων αξιολόγησης
- ΓΕΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ
-
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις και λήψη κλινικών αποφάσεων
- Λήψη αποφάσεων
- Αυτόνομη εργασία
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
-
Σύντομη Περιγραφή Μαθήματος: Το μάθημα των διαγνωστικών θεμάτων λογοθεραπείας ασχολείται με την αξιολόγηση σε έναν μεγάλο αριθμό διαταραχών. Στο περιεχόμενο του μαθήματος θα κατανοηθεί και θα εφαρμοστεί η χρήση σταθμισμένων δοκιμασιών που αφορούν σύνδρομα, αυτισμό, μαθησιακές δυσκολίες, τραυλισμό, φώνηση και άλλων διαταραχών.
Το μάθημα αναπτύσσεται σε 13 μαθήματα. Ενότητες:
- Κατανόηση και χρήση δοκιμασιών αξιολόγησης ομιλίας και χρήση ιστορικού
- Κατανόηση και χρήση δοκιμασιών αξιολόγησης γλώσσας
- Χρήση δοκιμασιών αντίληψης και έκφρασης σε παιδιά ηλικιών 2-6 με γλωσσικά προβλήματα (γενικά)
- Χρήση δοκιμασιών αντίληψης και έκφρασης σε παιδιά με αυτισμό
- Χρήση δοκιμασιών αντίληψης και έκφρασης σε παιδιά με σύνδρομα
- Χρήση δοκιμασιών αντίληψης και έκφρασης σε παιδιά άνω των 6 ετών με γλωσσικά προβλήματα
- Χρήση κλιμάκων αξιολόγησης στη λογοθεραπεία
- Χρήση δοκιμασιών για μαθησιακές δυσκολίες
- Χρήση δοκιμασιών για τη φώνηση
- Χρήση δοκιμασιών για γλωσσικές διαταραχές στους ενήλικες
- Κατανόηση και χρήση δοκιμασιών αξιολόγησης ομιλίας και χρήση ιστορικού
- ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
-
Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 26
Αξιολόγηση περιστατικών στην τάξη ή σε άλλες δομές 14
Προσωπική μελέτη στη χρήση δοκιμασιών 60
Πρόοδος και Τελική εξέταση 50
Σύνολο μαθήματος 150
- ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
-
Πρόοδος (50% του συνολικού βαθμού) και τελική εξέταση (50% του συνολικού βαθμού) που θα περιλαμβάνει κλινικές περιπτώσεις ή/και ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, ερωτήσεις (σύντομης) απάντησης, ερωτήσεις ανάπτυξης, κλπ.
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-
Διανεμόμενα συγγράμματα μέσω του συστήματος πολλαπλής βιβλιογραφίας
- Καμπανάρου, Μ. (2020). Σύγχρονα θέματα λογοθεραπείας. Πάτρα: Γκότσης. [94701759]
- Pindzola, H., Rebekah, Plexico, W. L., Haynes O. W. (2020). Διάγνωση και Αξιολόγηση στην Λογοπαθολογία, Λευκωσία: Broken Hill.
- Shipley, K. G., & McAfee, J. G. (2013). Διαγνωστικές προσεγγίσεις στη λογοπαθολογία. Πάτρα: Γκότσης. Κωδικός στον Εύδοξο [32998556]
Ενδεικτική βιβλιογραφία περαιτέρω μελέτης
- Hedge, M. N. (2013). Οδηγός λογοθεραπευτικής αξιολόγησης. Αθήνα: Παρισιάνου. Κωδικός στον Εύδοξο [33155069]
- Καμπανάρου, Μ. (2008). Διαγνωστικά θέματα λογοθεραπείας. Αθήνα: Παρίκος. Κωδικός στον Εύδοξο [16339]
Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
- Journal of Speech, Language and Hearing Research
- Folia Phoniatrica et logopaedica Journal
Ηλεκτρονικά βιβλία και άρθρα
- Hambrecht, G., & Rice, T. (2019). Clinical Assessment workbook for communication sciences and disorders. San Diego: Plural.
- Καμπανάρου, Μ. (2020). Σύγχρονα θέματα λογοθεραπείας. Πάτρα: Γκότσης. [94701759]
- URL ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS