Διεπιστημονικές προσεγγίσεις στη Λογοθεραπεία

Κωδικός μαθήματος
7102
Μονάδες ECTS
5
Εξάμηνο
Εξάμηνο Ζ
Κατηγορία μαθήματος
Περιγραφή μαθήματος
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Με την ολοκλήρωσή του οι διδασκόμενοι αναμένεται να είναι σε θέση να:

  • Να αναλύουν τη φύση των επαγγελμάτων που εμπλέκονται στις διεπιστημονικές ομάδες
  • Να περιγράφουν τον ρόλο της διεπιστημονικής ομάδας στη θεραπεία διαταραχών γλώσσας/ομιλίας στα σύνδρομα
  • Να γνωρίζουν το ρόλο της διεπιστημονικής ομάδας στις κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις
  • Να διακρίνουν από τη βιβλιογραφία και να εφαρμόζουν τον ρόλο των λογοθεραπευτών στις διεπιστημονικές ομάδες
  • Να περιγράφουν τον ρόλο της διεπιστημονικής ομάδας στη θεραπεία διαταραχών γλώσσας/ομιλίας στις αφασίες και στην άνοια
  • Να περιγράφουν τον ρόλο της διεπιστημονικής ομάδας στις κρανιοπροσωπικές ανωμαλίες
ΓΕΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Λήψη αποφάσεων
  • Κριτική ανάλυση δεδομένων
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Σύντομη Περιγραφή Μαθήματος: Σκοπός του μαθήματος είναι να οδηγήσει τους φοιτητές στο να εμβαθύνουν στον ρόλο των λογοθεραπευτών στη διεπιστημονική ομάδα σε διάφορα είδη διαταραχών αναλύοντας τη σύγχρονη βιβλιογραφία σε δεοντολογικά θέματα ή σε νεότερες εξελίξεις/διαφωνίες (θεωρία και κλινική εφαρμογή). Επιπρόσθετα, οι φοιτητές με την ολοκλήρωση του μαθήματος αναμένεται να μπορούν να αναλύουν τον ρόλο των άλλων επαγγελμάτων υγείας στη διεπιστημονική ομάδα που εμπλέκεται και η λογοθεραπεία.

Το μάθημα αναπτύσσεται σε 13 μαθήματα. Ενότητες:

  • Ρόλος της διεπιστημονικής ομάδας στις αναπτυξιακές διαταραχές
  • Ρόλος της διεπιστημονικής ομάδας στην αφασία
  • Ρόλος της διεπιστημονικής ομάδας στην άνοια
  • Ρόλος της διεπιστημονικής ομάδας στις κρανιοεγκεφαλικέ κακώσεις
  • Ρόλος της διεπιστημονικής ομάδας στις κρανιοπροσωπικές ανωμαλίες/σχιστίες
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις 

26

Ασκήσεις πράξης

26

Αυτοτελής προσωπική
μελέτη

35

Προετοιμασία
συμμετοχής στις γραπτές
εξετάσεις

38

Σύνολο μαθήματος

125

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Τελική εξέταση στο τέλος του εξαμήνου (100% του τελικού βαθμού). Η εξέταση θα περιλαμβάνει ερωτήσεις ανάπτυξης, σύντομης απάντησης ή/και κλειστού τύπου (π.χ. πολλαπλής επιλογής).

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Διανεμόμενα συγγράμματα μέσω του συστήματος πολλαπλής βιβλιογραφίας

  • Βιβλίο [50660079]: Κλινική Διαχείριση για Νευρολογικές Καταστάσεις, M. Stokes, E. Stack 
  • Βιβλίο [68519659]: Νευρολογική Αποκατάσταση, Deborah Nichols-Larsen 
  • Βιβλίο [22766756]: Η ΚΛΙΝΙΚΗ ΣΥΛΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΚΑΙ Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ, ΜΟΡΟΖΙΝΗ ΜΑΡΙΑΝΝΑ

Συμπληρωματική βιβλιογραφία

  • https://www.asha.org/uploadedFiles/IPE-IPP-Reader-eBook.pdf
  • Λιαρόπουλος, Λ. (2010). Οργάνωση υπηρεσιών και συστημάτων υγείας-Διεθνή συστήματα Υγείας. Αθήνα: Βήτα ιατρικές εκδόσεις. Κωδικός από Εύδοξο [14241]
  • Καλογεροπούλου Μ., & Μουρδουκούτας, Π. (2010). Υπηρεσίες υγείας: οργάνωση και διοίκηση, αποδοτικότητα, ποιότητα. Αθήνα: Κλειδάριθμος. Κωδικός από Εύδοξο [13935]
  • Βιβλίο [320202]: ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΚΑΛΩΝ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΟΜΑΔΑΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΥΓΕΙΑΣ, ΑΘΗΝΑ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟΥ 

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

  • Journal of Speech, Language and Hearing Research
  • Aphasiology
  • Folia Phoniatrica et Logopaedica

 

Ηλεκτρονικά βιβλία και άρθρα

URL ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

Accordion content.