Υποχρεωτικά Μαθήματα
Υποχρεωτικό
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
-
Με την ολοκλήρωσή του οι διδασκόμενοι αναμένεται να είναι σε θέση να:
- Να αναλύουν τη φύση των επαγγελμάτων που εμπλέκονται στις διεπιστημονικές ομάδες
- Να περιγράφουν τον ρόλο της διεπιστημονικής ομάδας στη θεραπεία διαταραχών γλώσσας/ομιλίας στα σύνδρομα
- Να γνωρίζουν το ρόλο της διεπιστημονικής ομάδας στις κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις
- Να διακρίνουν από τη βιβλιογραφία και να εφαρμόζουν τον ρόλο των λογοθεραπευτών στις διεπιστημονικές ομάδες
- Να περιγράφουν τον ρόλο της διεπιστημονικής ομάδας στη θεραπεία διαταραχών γλώσσας/ομιλίας στις αφασίες και στην άνοια
- Να περιγράφουν τον ρόλο της διεπιστημονικής ομάδας στις κρανιοπροσωπικές ανωμαλίες
- Να αναλύουν τη φύση των επαγγελμάτων που εμπλέκονται στις διεπιστημονικές ομάδες
- ΓΕΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ
-
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
- Λήψη αποφάσεων
- Κριτική ανάλυση δεδομένων
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
-
Σύντομη Περιγραφή Μαθήματος: Σκοπός του μαθήματος είναι να οδηγήσει τους φοιτητές στο να εμβαθύνουν στον ρόλο των λογοθεραπευτών στη διεπιστημονική ομάδα σε διάφορα είδη διαταραχών αναλύοντας τη σύγχρονη βιβλιογραφία σε δεοντολογικά θέματα ή σε νεότερες εξελίξεις/διαφωνίες (θεωρία και κλινική εφαρμογή). Επιπρόσθετα, οι φοιτητές με την ολοκλήρωση του μαθήματος αναμένεται να μπορούν να αναλύουν τον ρόλο των άλλων επαγγελμάτων υγείας στη διεπιστημονική ομάδα που εμπλέκεται και η λογοθεραπεία.
Το μάθημα αναπτύσσεται σε 13 μαθήματα. Ενότητες:
- Ρόλος της διεπιστημονικής ομάδας στις αναπτυξιακές διαταραχές
- Ρόλος της διεπιστημονικής ομάδας στην αφασία
- Ρόλος της διεπιστημονικής ομάδας στην άνοια
- Ρόλος της διεπιστημονικής ομάδας στις κρανιοεγκεφαλικέ κακώσεις
- Ρόλος της διεπιστημονικής ομάδας στις κρανιοπροσωπικές ανωμαλίες/σχιστίες
- ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
-
Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 26
Ασκήσεις πράξης 26
Αυτοτελής προσωπική
μελέτη35
Προετοιμασία
συμμετοχής στις γραπτές
εξετάσεις38
Σύνολο μαθήματος 125
- ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
-
Τελική εξέταση στο τέλος του εξαμήνου (100% του τελικού βαθμού). Η εξέταση θα περιλαμβάνει ερωτήσεις ανάπτυξης, σύντομης απάντησης ή/και κλειστού τύπου (π.χ. πολλαπλής επιλογής).
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-
Διανεμόμενα συγγράμματα μέσω του συστήματος πολλαπλής βιβλιογραφίας
- Βιβλίο [50660079]: Κλινική Διαχείριση για Νευρολογικές Καταστάσεις, M. Stokes, E. Stack
- Βιβλίο [68519659]: Νευρολογική Αποκατάσταση, Deborah Nichols-Larsen
- Βιβλίο [22766756]: Η ΚΛΙΝΙΚΗ ΣΥΛΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΚΑΙ Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ, ΜΟΡΟΖΙΝΗ ΜΑΡΙΑΝΝΑ
Συμπληρωματική βιβλιογραφία
- https://www.asha.org/uploadedFiles/IPE-IPP-Reader-eBook.pdf
- Λιαρόπουλος, Λ. (2010). Οργάνωση υπηρεσιών και συστημάτων υγείας-Διεθνή συστήματα Υγείας. Αθήνα: Βήτα ιατρικές εκδόσεις. Κωδικός από Εύδοξο [14241]
- Καλογεροπούλου Μ., & Μουρδουκούτας, Π. (2010). Υπηρεσίες υγείας: οργάνωση και διοίκηση, αποδοτικότητα, ποιότητα. Αθήνα: Κλειδάριθμος. Κωδικός από Εύδοξο [13935]
- Βιβλίο [320202]: ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΚΑΛΩΝ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΟΜΑΔΑΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΥΓΕΙΑΣ, ΑΘΗΝΑ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟΥ
Συναφή επιστημονικά περιοδικά
- Journal of Speech, Language and Hearing Research
- Aphasiology
- Folia Phoniatrica et Logopaedica
Ηλεκτρονικά βιβλία και άρθρα
- Βιβλίο [50660079]: Κλινική Διαχείριση για Νευρολογικές Καταστάσεις, M. Stokes, E. Stack
- URL ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS
-
Accordion content.