Χρήση Νέων Τεχνολογιών στη Λογοθεραπεία

Κωδικός μαθήματος
4104
Μονάδες ECTS
5
Εξάμηνο
Εξάμηνο Δ
Κατηγορία μαθήματος
Περιγραφή μαθήματος
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι μελλοντικοί λογοθεραπευτές αναμένεται να είναι σε θέση:

  • Να περιγράφουν και να χρησιμοποιούν εφαρμογές της τεχνολογίας και λογισμικά στο πλαίσιο αξιολόγησης και θεραπείας
  • Να περιγράφουν και να χρησιμοποιούν την εναλλακτική και επαυξητική τεχνολογία
  • Να χρησιμοποιούν τον υπολογιστή για να βελτιώσουν τη γλωσσική και αναγνωστική ικανότητα παιδιών και ενηλίκων
  • Να χρησιμοποιούν εξειδικευμένο λογισμικό για να βελτιώσουν τις δεξιότητες επικοινωνίας σε παιδιά και ενήλικες
  • Να προσαρμόζουν και να χρησιμοποιούν λογισμικό που να ταιριάζει στις ανάγκες του πελάτη
  • Να βελτιστοποιήσουν την κλινική χρήση των υπολογιστών
ΓΕΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και την πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Σύντομη Περιγραφή Μαθήματος: Το μάθημα εισάγει σε εφαρμογές της πληροφορικής στη λογοθεραπεία. Ειδικότερα, αποσκοπεί στην εξοικείωση των φοιτητών με βασικές έννοιες και τεχνολογίες που μπορούν να αξιοποιηθούν για σκοπούς αξιολόγησης και παρέμβασης, π.χ. με εφαρμογές που χρησιμοποιούν ψηφιακή επεξεργασία σημάτων, αναγνώριση φωνής, αναγνώριση και σύνθεση λόγου από υπολογιστές, εξειδικευμένα κλινικά λογισμικά και εναλλακτικά συστήματα επικοινωνίας. Επίσης, παρουσιάζονται μοντέλα συστημάτων αντίληψης ακουστικών και νοηματικών σημάτων.

Το μάθημα καλύπτει τις εξής θεματικές σε σχέση με τη λογοθεραπευτική πράξη:

  • Οι Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) γενικά
  • Οι δυνατότητες της τεχνολογίας στην κλινική λογοθεραπευτική πράξη
  • Τεχνολογίες φωνής
  • Εφαρμογές σε υπολογιστή
  • Εξειδικευμένα λογισμικά
  • Μάθηση μέσω υπολογιστή
  • Δημιουργία υπολογιστικών διαγνωστικών εργαλείων και υπολογιστικών εργαλείων παρέμβασης
  • Συστήματα τηλεδιάγνωσης
  • Υποστηρικτική και επαυξητική τεχνολογία
  • Τηλεκπαίδευση και συμβουλευτική από απόσταση
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

26

Ασκήσεις πράξης

26

Εκπόνηση εργασίας

20

Αυτοτελής προσωπική
μελέτη

20

Προετοιμασία
συμμετοχής στις γραπτές
εξετάσεις

33

Σύνολο μαθήματος

125

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
  • Γραπτή εργασία. Βαρύτητα: 20%
  • Γραπτή εξέταση στο τέλος του εξαμήνου, η οποία περιλαμβάνει ερωτήσεις ανάπτυξης, σύντομης απάντησης ή/και θέματα κλειστού τύπου (π.χ. πολλαπλής επιλογής). Βαρύτητα: 80%

Γλώσσα αξιολόγησης: ελληνική

Οι σχετικές πληροφορίες ανακοινώνονται στο e-class του μαθήματος.

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Διανεμόμενα συγγράμματα (Εύδοξος)

  1. Βιβλίο [81908]: Κοινωνιο-γνωσιακά πολυμεσικά περιβάλλοντα μάθησης παραγωγής γραπτού λόγου, Σπαντιδάκης Ιωάννης 
  2. Newby, T. J., Stepich, D. A., Lehman, J. D., & Russel, James, D. (2009). Εκπαιδευτική τεχνολογία για διδασκαλία και μάθηση. Θεσσαλονίκη: Επίκεντρο.
  3. Βιβλίο [68397270]: Τεχνολογία Επαυξητικής & Εναλλακτικής Επικοινωνίας, Σταυρούλα Χ.Γεωργοπούλου 
  4. Βιβλίο [112692279]: Εισαγωγή στην πληροφορική, Evans Alan, Martin Kendall, Poatsy Mary Anne (Συγγρ.) - Σταματίου Γιάννης (Επιμ.) 

Ενδεικτική βιβλιογραφία περαιτέρω μελέτης

  • Federici, S. (Ed.). (2018). Assistive technology assessment handbook (2nd ed.). Boca Raton: CRC Press.
  • Τόκης, Ι. Ν., & Τόκη, Ευ. Ι. Πληροφορική της υγείας. Θεσσαλονίκη: Τζιόλα.
  • Wendt, O., Quist, R. W., & Lloyd, L. L. (2011). Assistive technology: Principles and applications for communication disorders and special education. Bingley: Emerald.
  • Evans Alan, Martin Kendall, Poatsy Mary Anne (2018). Εισαγωγή στην πληροφορική. Αθήνα: Κριτική.
URL ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS

https://eclass.uop.gr/courses/2434/