Επιλογής
Επιλογής
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
-
Με την ολοκλήρωσή του οι διδασκόμενοι αναμένεται να είναι σε θέση:
- Να γνωρίζουν τις αρχές της επαυξητικής εναλλακτικής επικοινωνίας (ΕΕΕ)
- Να γνωρίζουν τους τρόπους χρήσης της ΕΕΕ.
- Να γνωρίζουν τους πληθυσμούς που χρήζουν συστημάτων ΕΕΕ και τους προγνωστικούς παράγοντες για τη χρήση ΕΕΕ.
- Να πραγματοποιούν αξιολογήσεις για την εύρεση της κατάλληλης ΕΕΕ.
- Να επιλέγουν εξατομικευμένες παρεμβάσεις για τη χρήση ΕΕΕ
- Να γνωρίζουν το θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο της ΕΕΕ
- ΓΕΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ
-
- Aναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Λήψη αποφάσεων
- Αυτόνομη εργασία
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
- Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
- Άσκηση κριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
-
Το μάθημα πραγματοποιεί γενική επισκόπηση του χώρου της Εναλλακτικής Επαυξητικής Επικοινωνίας (ΕΕΕ). Ο στόχος του μαθήματος είναι η εισαγωγή στις έννοιες της Εναλλακτικής Επαυξητικής Επικοινωνίας. Στα περιεχόμενά του περιλαμβάνονται η αναγνώριση, η κατηγοριοποίηση και η διάκριση των χαρακτηριστικών των πιθανών χρηστών των βοηθημάτων διαπροσωπικής επικοινωνίας. Η ανάλυση των συστημάτων και των ειδών της ΕΕΕ. Παρουσιάζονται οι προγνωστικοί παράγοντες χρήσης, η διαδικασία αξιολόγησης και παρέμβασης στην εφαρμογή ΕΕΕ σε πληθυσμούς παιδιών και ενηλίκων με επικοινωνιακές, αισθητηριακές και κινητικές διαταραχές.
Το μάθημα αναπτύσσεται σε 13 ενότητες:
- Φυσιολογική πορεία ανάπτυξης της επικοινωνίας
- Ορισμός Εναλλακτικής Επαυξητικής Επικοινωνίας (ΕΕΕ)
- Συστήματα ΕΕΕ
- Είδη Τεχνολογίας (Χαμηλή – Μεσαία – Υψηλή)
- Προγνωστικοί παράγοντες χρήσης ΕΕΕ
- Κατηγορίες χρηστών ΕΕΕ παιδιών και ενηλίκων
- Επικοινωνιακές, Αισθητηριακές και Κινητικές Διαταραχές και ΕΕΕ
- Τρόποι Παρέμβασης και αναπαράστασης της πληροφορίας ανάλογα με τη διαταραχή και τον πληθυσμό
- ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
-
Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις - Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας 39
Άσκηση Πεδίου 20
Εκπόνηση μελέτης (project) 20
Εκπαιδευτικές επισκέψεις 2
Συγγραφή εργασίας 20
Προσωπική μελέτη και προετοιμασία εξετάσεων 21
Τελική εξέταση 3
Σύνολο μαθήματος 125
- ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
-
- Γραπτή τελική εξέταση (80%), η οποία περιλαμβάνει: − Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, Ερωτήσεις σωστού - λάθους, Ερωτήσεις σύντομης απάντησης, Κλινικές Περιπτώσεις - Ασκήσεις
- Εκπόνηση ατομικής εργασίας είτε γραπτής είτε δημόσια παρουσίαση στο τέλος των ανακεφαλαιωτικών μαθημάτων, με σύνταξη σχεδίου ατομικής λογοθεραπευτικής στοχευμένης παρέμβασης ΕΕΕ (20%)
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-
Επιλογές Συγγραμμάτων-Βιβλία μέσω συστήματος Ενδόξου
- Γεωργοπούλου, Σ. (2012). Τεχνολογία Εναλλακτικής Επαυξητικής Επικοινωνίας. Αυτοέκδοση.
- Βιβλίο [14958]: Εκπαιδευτική τεχνολογία για διδασκαλία και μάθηση, Newby Timothy J.,Stepich Donald A.,Lehman James D.,Russel James D.
Συμπληρωματική βιβλιογραφία
- Baken, R.J. & Orlikoff, R.F. (2010). Clinical Measurements of Speech & Voice. (2nd Edition). New York: Delmar Cengage Learning.
- Behrman, A. (2018). Η επιστήμη της ομιλίας και φωνής. (Επιμ, Ελληνικής έκδοσης : Η. Παπαθανασίου). Αθήνα: Εκδόσεις Κωνσταντάρας.
- Beukelman, D. R., & Mirenda, P. (2013). Augmentative and alternative communication: Supporting children and adults with complex communication needs. Baltimore: Paul H. Brookes Pub.
- Cook, A. M. & Polgar, J.M. (2015). Assistive Technologies: Principles and Practice. St. Louis, Missouri: Elsevier/Mosby
- Da Fonte, M. A., & Boesch, M. C. (2018). Effective Augmentative and Alternative Communication Practices: A Handbook for School-based Practitioners. New York: Routledge.
- Pino, A. (2015). Free assistive technology software for persons with motor disabilities. In Open Source Technology: Concepts, Methodologies, Tools, and Applications (pp. 462-505). IGI Global.
- Pohlmann, K.C. (2011) Principles of Digital Audio. (6th Edition). New York: McGraw-Hill.
- Σκαναβής Δ. (2014). Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση ως η κατεξοχήν Περιοχή Δοκιμασίας και Ανάδειξης των Ηθικών και Κοινωνικών Αξιών, Υπεύθυνος Σύνταξης
Συναφή επιστημονικά περιοδικά
- Θέματα Ειδικής Αγωγής
- Journal of Research in the Special Educational Needs (JRSEN)
Ηλεκτρονικά βιβλία και άρθρα
Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων-Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. (1999 ). Δραστηριότητες μαθησιακής ετοιμότητας:-προφορικός λόγος(1), βιβλίο για τον εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης. Επιμ. Μ. Δροσινού, Αθήνα: Οργανισμός Εκδόσεων Διδακτικών Βιβλίων. βλ. http://www.pi-schools.gr/download/lessons/drast_math_etoimotitas/vivlio_ekp/vivlio.pdf
- URL ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS
-